Drukke tijden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inoek-Mark - WaarBenJij.nu Drukke tijden - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Inoek-Mark - WaarBenJij.nu

Drukke tijden

Door: Inoek & Mark

Blijf op de hoogte en volg

27 April 2014 | Indonesië, Batavia

Ondanks dat het niet eens zo lang geleden is dat we het laatste reisverslag online zetten, is er inmiddels zo veel gebeurd dat we jullie echt even moeten bijpraten. Niet alleen hebben we de afgelopen weken superveel fantastisch bezoek gehad, maar zijn we ook nog eens verhuisd, Mark heeft zijn baan opgezegd en hij heeft ook alweer een nieuwe baan aangeboden gekregen. Ondertussen is het ook megadruk op werk en vliegen we over iets meer dan twee weken naar Nederland. Mark heeft namelijk ook besloten om mee te komen naar NL, maar vliegt (terwijl ik doorreis naar kantoor en een week hard moet buffelen) meteen door naar Pisa om daar Es, Ries en lieve kleine Tiemo op te zoeken. Waaaah wat een drukte!

Maar - first things first. Na mijn vorige verslag hebben we kunnen genieten van het gezelschap van Remi en Shirley, Coen en Sarah, Lenneke en Maarten (2 x!), Matthijs en Laurien, Marèl en Arnout en natuurlijk van Cees en Marianne. Wat een feest!! Over dat laatste bezoek hebben jullie uitgebreid kunnen lezen in hun gastblog. Onze week in Sumatera was in 1 woord geweldig! Het was dan ook niet makkelijk om daarna terug te keren naar onze dagelijkse bezigheden in Jakarta, maar gelukkig hadden we nog een lang weekend Lombok in het vooruitzicht. Het laatste weekend van Cees en Marianne hebben we dan ook heerlijk ontspannen op Gili Meno (een eiland voor de kust van Lombok) doorgebracht. Er vloeiden uiteraard wel wat traantjes toen we ze vanuit Jakarta op de taxi naar het vliegveld moesten zetten..

Lieve allemaal, heel veel dank voor jullie bezoek! Het lijkt soms wel allemaal een groot feest om hier te wonen, maar het is af en toe ook best lastig en daarom ontzettend fijn om allemaal lieve mensen van het thuisfront over de vloer te hebben!

En dan het huis. Na eindeloos veel appartementen in Jakarta van binnen en buiten gezien te hebben, hebben we uiteindelijk gekozen voor een fantastisch appartement op de 37e verdieping met prachtig uitzicht in het bruisende Kemang; de wijk waar alle 'bule' wonen. Cees en Marianne hebben zelfs nog geholpen met verhuizen op hun laatste dag in Jakarta. Volgens mij is het zwembad door hen ook ruimschoots goed gekeurd.

Dit is overigens ons nieuwe adres:
Mansion @ Kemang
North Tower Unit 3707
Kemang Raya 3-5, Kemang
Jakarta Selatan 12730

En dan de baan. Na bijna 7 jaar bikkelhard werken bij hetzelfde bedrijf, was Mark toe aan iets anders. Na lang wikken en wegen heeft hij besloten om zijn baan op te zeggen per eind april, om zich dan rustig te kunnen beraden op zijn vervolgstappen. Geheel ongepland kwam er opeens al in maart een interessante vacature voorbij, waar hij toch maar op besloot te solliciteren. En nu opeens heeft hij woensdag zijn laatste werkdag en sinds afgelopen vrijdag een aanbod in zijn mailbox zitten! Het is nog niet allemaal rond, maar Mark is erg enthousiast en het lijkt erop dat hij per 1 juni gaat beginnen. Eerst nog even genieten van een maandje vrij!

En dan mijn koor. Afgelopen keer heb ik geloof ik verteld dat ik met mijn koor aan het oefenen ben voor ons volgende grote optreden (Alice in Wonderland) in november. Hier komt echt serieuze zang en dans bij kijken en er worden zelfs door de mode academie van Jakarta kostuums voor gemaakt. Onder druk van mijn vriendinnetje Pooja (ook van mijn koor) heb ik samen met haar auditie gedaan voor een solo. Na lang wikken en wegen koos ik een liedje dat goed bij mijn stem pastte. Achteraf kwam ik er pas achter dat dat 'het liedje' van Alice was! Maar toen had ik het al ingezongen en dwong Pooja me om het in te sturen. En wat blijkt: ik heb de rol gekregen! Aaaaaaah.. Gelukkig wel in Team B, maar toch! En niet alleen dat: ik ben er achter gekomen dat ik 3 (!!) solo's heb en in bijna elk liedje wel tekst heb. Elke keer als ik eraan denk, krijg ik een knoop in mijn maag hahaha

En dan - last but not least - iets waarover ik heel lang getwijfeld heb of ik het wel online zou zetten een paar liedjes van de grote Kerstshow van mijn koor:

Deck the rooftop met het hele JICC koor: http://youtu.be/XyBgxEpqIwA
Frosty & the Handjive met het hele JICC koor: http://youtu.be/eC9EfGixwrM
Mijn 'sketch' met Bonnie over de Chocolate Martini: http://youtu.be/UyKoDjZoGHQ

Enjoy :)
(en het is verboden me uit te lachen)

Liefs!
Inoek (& Mark)

  • 27 April 2014 - 04:44

    Bas&Femke:

    Inoek, zoals je weet lachen we je altijd alleen maar toe.... Jammer dat we jullie in NL missen, volgende keer beter...

  • 27 April 2014 - 10:49

    Bart Brouwer:

    Net uit bed, op zondag morgen, gezellig je verslag gelezen! Prachtig om zo mee te leven, ook al is het grote afstand, maar toch ook weer een beetje relatief door de techniek. Succes gewenst met nieuwe baan (Mark), hoofdrol in zangstuk (hihi), ook spannend, maar leuk om te doen. Qua bezoek komen jullie kennelijk niet te kort, leuk dat Cees en Marianne het zo leuk vonden (horen graag de verhalen!). En we zien uit naar je bezoek binnenkort!

    Tot snel,
    Pak Bart en Ibu Mia

  • 27 April 2014 - 19:30

    Cecile:

    Zoals elke keer is het weer superleuk om je verslag te lezen Inoek! En Mark heel knap dat je het hebt aangedurft om je baan op te zeggen. Ik hoop dat je je nieuwe baan snel naar wens geregeld hebt.

  • 28 April 2014 - 13:54

    T Suus:

    Never a dull moment overthere! Heb de foto's nog niet gezien van PC en MM maar de verhalen klinken geweldig! Nu de foto's nog....
    Wat een mooi uitzicht hebben jullie nu en dan het zwembad, ik hoop dat jullie er veel en vaak ervan mogen genieten. Heerlijk Mark ff lekker vrij! Heb je ook wel heel erg verdiend hoor!
    Sterkte met al jullie veranderingen en wie weet misschien snel tot ziens!

    Veel liefs t Suus xxx

  • 29 April 2014 - 19:18

    Sarah:

    Super goed nieuws van Mark zeg, wow!
    En Inoek, je wordt beroemd!! Erg leuk, die filmpjes :)

    Dikke kus van mij en Peter xx

  • 07 Augustus 2014 - 01:51

    Jolien:

    Hi Inoek, ik stap volgende week in het vliegtuig naar Jakarta. Heb een beetje zitten rondneuzen op internet en kwam bij jouw verslagen uit opeens.. Ik word heel enthousiast van je verhalen en mocht je tijd of zin hebben in een kop koffie rond de 12e aug. dan houd ik me zeer aanbevolen ;-)

    Ik ben freelance journalist en ga een rondreis van 2 maanden maken. Alle input is welkom!
    Groetjes Jolien

  • 07 Augustus 2014 - 09:48

    Inoek:

    Hi Jolien,

    Wat grappig dat je bij mijn verslagen terecht bent gekomen. Lijkt me leuk om een kop koffie te drinken. Ik ben in principe wel gewoon aan het werk, maar laten we even kijken wat mogelijk is. Je kunt me bereiken op inoekbrouwer@gmail.com.

    Groet,
    Inoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Actief sinds 01 Mei 2013
Verslag gelezen: 648
Totaal aantal bezoekers 44599

Voorgaande reizen:

02 April 2013 - 01 April 2015

Jakarta

Landen bezocht: